Die Semantics Kommunikationsmanagement GmbH zaměstnává interdisciplinární tým informatiků, lingvistů, textových vědců a psychologů, kteří vyvíjejí webové a textové technologie pro optimalizaci rozsáhlých textových sbírek.
Konkrétně to znamená, že se analyzuje, optimalizuje a konsoliduje velké množství textových šablon – často jako součást migračních projektů. Cílem je lépe strukturovat obvykle rozsáhlý objem obsahu, a tím jej učinit přehlednějším a srozumitelnějším. K tomu patří také odborné redakční práce a konkrétní zlepšení kvality jazyka z hlediska přehlednosti, srozumitelnosti a přívětivosti. Tato opatření mají přímý vliv na lepší komunikaci se zákazníky: Dotazy a stížnosti se snižují, spokojenost zákazníků se zvyšuje. Další oblastí práce v této oblasti řízení komunikace se zákazníky CCM je plánování a příprava nových komunikačních kanálů, jako jsou portály, aplikace, SMS nebo responzivní či interaktivní média.
Konzultační tým společnosti kwsoft úspěšně využívá nástroje pro sémantickou analýzu a úpravu dokumentů, např. ke zlepšení a urychlení procesu specifikace šablon dokumentů.
Služby
Jazykové služby semantics
Naše jazykové služby jsou založeny na odborných vědeckých principech rétoriky a teorie jednání. Nahrazují otázky vkusu významnými kritérii a vedou k srozumitelnějšímu a úspěšnějšímu firemnímu jazyku ve vícestupňovém, vyzkoušeném procesu.
Tím zvyšujeme spokojenost a loajalitu zákazníků, snižujeme míru poptávek a reklamací a v konečném důsledku snižujeme náklady na zpracování.
- Analýza dokumentů
Analyzujeme váš textový fond na základě vzorového souboru textů. Identifikujeme případné zásadní problémy a vypracujeme návrh opatření. Kromě našich vlastních odborných znalostí se může zapojit i náš spolupracující partner, Institut lingvistiky a komunikačních věd na univerzitě RWTH Aachen, který poskytne oficiální odborné stanovisko.
- Odborný koncept
Tento přístup jsme stanovili v technické koncepci, která má být přijata společně. Definujeme příslušné role a odpovědnosti i konkrétní zaměření projektu.
- Jazykové zásady
Jazyková optimalizace může být cílená a úspěšná pouze tehdy, je-li cíl jasně definován a jsou-li známa kritéria jeho splnění. Na základě výsledků analýzy dokumentů a s přihlédnutím k našim koncepcím a zkušenostem společně vypracujeme vaši jazykovou směrnici. Ten vám v závislosti na cílové skupině předáme v různých formách, např. jako návod nebo kontrolní seznam.
- Optimalizace textu
V nejlepším případě se optimalizace textu provádí až po vypracování konkrétních jazykových pokynů. Nicméně i bez takové směrnice je revize možná a vede k výraznému zvýšení srozumitelnosti a atraktivity pro zákazníky. Optimalizace může být provedena se zpětnou vazbou nebo bez ní, zcela námi nebo ve spolupráci s vašimi zaměstnanci. Druhá varianta, kterou velmi doporučujeme, je doprovázena školením a má pak spíše charakter workshopu.
- Jazyková školení
Naše jazykové kurzy rozšiřují již existující dobrý jazykový cit vašich kolegů zodpovědných za text o vědecké, lingvistické základy. Díky vysoké praktické složce společně revidujeme vnitropodnikové texty a umožňujeme vašim zaměstnancům přesně implementovat vaše firemní směrnice a vysvětlit je ostatním zúčastněným osobám, takže je možný další autonomní rozvoj vašeho firemního jazyka.