semantics GmbH

Semantics Kommunikationsmanagement GmbH zaměstnává interdisciplinární tým informatiků, lingvistů, textových vědců a psychologů, kteří vyvíjejí webové a textové technologie pro optimalizaci rozsáhlých textových sbírek.

Konkrétně to znamená, že se analyzuje, optimalizuje a konsoliduje velké množství textových šablon – často jako součást migračních projektů. Cílem je lépe strukturovat obvykle rozsáhlý objem obsahu, a tím jej učinit přehlednějším a srozumitelnějším. To zahrnuje také odbornou redakční práci a konkrétní zlepšení kvality jazyka z hlediska přehlednosti, srozumitelnosti a přívětivosti. Tato opatření mají přímý dopad na lepší komunikaci se zákazníky: Snižuje se počet dotazů a stížností a zvyšuje se spokojenost zákazníků. Další oblastí práce v této oblasti řízení komunikace se zákazníky CCM je plánování a příprava nových komunikačních kanálů, jako jsou portály, aplikace, SMS nebo responzivní či interaktivní média.

Konzultační tým kwsoft® úspěšně využívá nástroje pro sémantickou analýzu a úpravu dokumentů, např. pro zlepšení a urychlení procesu specifikace šablon dokumentů.

Služby

Jazykové služby společnosti semantics

Naše jazykové služby jsou založeny na vědeckých principech rétoriky a teorie jednání. Otázky vkusu nahrazují významovými kritérii a v několikastupňovém, vyzkoušeném procesu vedou ke srozumitelnějšímu a úspěšnějšímu firemnímu jazyku. Tím zvyšujeme spokojenost a loajalitu zákazníků, snižujeme míru poptávek a reklamací a v konečném důsledku snižujeme náklady na zpracování.

Vaše stávající texty analyzujeme na základě vzorového souboru textů. Identifikujeme všechny existující základní problémy a vypracujeme návrh dalšího postupu. V tomto kroku lze zohlednit i existující jazykové příručky, slovníky apod. Kromě našich interních odborných znalostí se může na vyžádání zapojit i náš spolupracující partner, Institut lingvistiky a komunikačních věd na univerzitě RWTH Aachen, a vypracovat oficiální odborný posudek.

Tento přístup jsme stanovili ve společně dohodnutém technickém konceptu. Definujeme příslušné role a odpovědnosti i konkrétní zaměření projektu.

Jazyková optimalizace může být účinná a úspěšná pouze tehdy, je-li cíl jasně definován a jsou-li známa kritéria jeho splnění. Na základě výsledků analýzy dokumentů a s přihlédnutím k našim koncepcím a zkušenostem společně vypracujeme vaše jazykové pokyny. V závislosti na cílové skupině je předáváme v různých formách, např. jako pokyny nebo kontrolní seznam.

V nejlepším případě se optimalizace textu provádí až po vypracování konkrétních jazykových pokynů. Optimalizace je však možná i bez těchto směrnic a vede k výraznému zvýšení srozumitelnosti a atraktivity pro zákazníky. Optimalizace může být provedena se zpětnou vazbou nebo bez ní, zcela námi nebo ve spolupráci s vašimi zaměstnanci. Druhá varianta, kterou velmi doporučujeme, je doprovázena školením a má pak spíše charakter workshopu.

Naše jazykové kurzy rozšíří dobré jazykové znalosti vašich kolegů, kteří jsou zodpovědní za texty, o odborné jazykové základy. S vysokým podílem praktické složky se společně podílíme na revizi vnitropodnikových textů a umožníme vašim zaměstnancům přesně implementovat vaše firemní směrnice a vysvětlit je dalším zainteresovaným osobám, aby byl umožněn další autonomní rozvoj vašeho firemního jazyka.

Služba zpětného volání pro vaše dotazy

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Christel Heusler